Vart du kan vända dig vid frågor, synpunkter eller missnöje
Vi värdesätter en öppen och transparent dialog med våra medlemmar. Om du har synpunkter, förbättringsförslag eller upplever missnöje kring vår verksamhet, uppmuntrar vi dig att ta kontakt med oss direkt.
SYNPUNKTER
Observera att visselblåsarsystemet endast är avsett för att rapportera allvarliga missförhållanden såsom brott, oegentligheter eller etiska övertramp. För andra typer av ärenden hänvisar vi till följande kontaktvägar:
Kundservice/Medlemsservice:
För allmänna frågor, synpunkter eller klagomål. Du når oss via telefon
Telefon: 010-1555200
Förslag på förbättringar:
Har du idéer eller förslag på hur vi kan bli bättre? Använd vårt digitala förslagsformulär här
Visselblåsning
Nordic Wellness arbetar mot en hållbar verksamhet. Vi är måna om att oegentligheter som allvarligt kan skada Nordic Wellness verksamhet eller anställda ska uppmärksammas och utredas så tidigt som möjligt.
När ska du använda visselblåsarkanalen?
För att en inkommen anmälan ska klassas som och behandlas som ett visselblåsarärende enligt lagens definition så krävs att din anmälan gäller misstanke om allvarligt lagbrott eller annat missförhållande där det finns ett allmänintresse av att utredas. Med allmänt intresse menas att missförhållandet beröra många, en krets som kan beskrivas som allmänheten. Det finns andra faktorer som kan påverka om det finns allmänt intresse, t.ex. om det gäller förskingring av skattemedel eller annan ekonomisk brottslighet som mutor eller korruption.
Vad händer med anmälningar som inte klassas som visselblåsarärenden?
Alla anmälningar kommer att bedömas, men om bedömningen visar att anmälan inte kan definieras som ett visselblåsarärende så kommer anmälan inte att handläggas som sådant. Samtliga inkomna anmälningar omfattas av sekretess och om ditt ärende går att definiera som ett visselblåsarärende enligt ovan beskrivning så omfattas du även av de skydd som visselblåsarlagen ger, dvs skydd mot repressalier och skydd mot hinder att utföra en anmälan.
Lämna din rapport här.
Vi ser fram emot att höra från dig och arbetar kontinuerligt för att göra vår organisation ännu bättre.
Tack för att du engagerar dig!