Nordic Wellness | 12 februari 2021

Fortinova tecknar hyresavtal med Nordic Wellness

Fortinova välkomnar Nordic Wellness till kvarteret Valen i Varberg. Lokalerna om 2 525 kvm ska anpassas för att möta Nordic Wellness behov, inför starten som planeras till hösten 2021. I området finns sedan tidigare goda kommunikationsmöjligheter, parkeringar och närhet till service.

Träningsanläggningen kommer att erbjuda ett brett utbud av det senaste inom redskap, maskiner och gruppträning i en rymlig lokal. Därtill ska det finnas spinninglokal, konditionsavdelning med löpband, cykelmaskiner och roddmaskiner, samt möjligheter till personlig träning.

– Vi vill bidra till den allmänna folkhälsan. Alla ska kunna träna och därför kommer vi även att ha barnrum med barnpassning, för att underlätta vardagspusslandet för stressade föräldrar, säger Magnus Wilhelmsson, verkställande direktör på Nordic Wellness AB.

Nordic Wellness är ett av Sveriges ledande företag inom friskvård med över 260 etablerade anläggningar i Sverige.

– Vi är glada över att kunna genomföra den här satsningen tillsammans med Nordic Wellness och tror att etableringen blir ett välkommet inslag för Varberg med omnejd. Etableringen visar på områdets attraktionskraft och den starka efterfrågan på friskvård. Avtalet med Nordic Wellness löper tio år framåt. I samband med uthyrningen är fastigheten i kvarteret Valen fullt uthyrd och Fortinovas starka uthyrningsgrad stärks ytterligare. Vi se fram emot ett gott samarbete med Nordic Wellness, säger Richard Jande, kommersiell förvaltare på Fortinova.

Om Fortinova
Fortinova är ett växande fastighetsbolag vars affärsidé sedan starten 2010 har bestått av att förvärva, utveckla och förvalta främst bostadsfastigheter vilka, enligt Fortinovas bedömning, har dokumenterade starka kassaflöden. Bolaget har en målsättning att generera positiv avkastning över tid, oberoende av marknadens utveckling.
Fortinova har ett geografiskt fokus på tillväxtkommuner i västra Sverige som Bolaget bedömer har en god tillväxtprofil och är attraktiva orter att bo, arbeta och leva i. Bolaget är beläget i Varberg och grundades av Fortinovas nuvarande VD Anders Johansson och vice VD Anders Valdemarsson. Per den 31 augusti 2020 ägde Fortinova fastigheter till ett värde om 2 261 miljoner kronor, varav bostadsfastigheter utgör cirka 86 procent. Resterande del utgörs av samhällsfastigheter och kommersiella fastigheter.
FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser, +46(0)8-528 00 399, info@fnca.se.

Anders Johansson, VD
   aj@fortinova.se