Nordic Wellness | 25 maj 2020

Nordic Wellness lanserar webshop

Medlemmar kan träna sig till rabatt!  

Medlemmar får mer än hälsa, styrka och kondition när de tränar hos oss. Nu kan de även träna sig till rabatt i vår nya webshop – där de kan välja och vraka bland fler än 40 varumärken!

 

I takt med att vi växer har även våra medlemmars efterfrågan på produkter växt. Äntligen kan vi tillgodose det behovet på ett ännu smidigare sätt!
  • Linda Adehög, Marknadschef på Nordic Wellness.  

 

TRÄNING SOM GER RABATT!

Alla aktiva medlemmar på Nordic Wellness kan använda sin träning för att få rabatt på produkterna i shopen! Med belöningskonceptet Triggz som är kopplat till inpasseringarna på klubben – får medlemmarna allt större rabatt desto mer de tränar. 

De flesta av kedjans större klubbar med längre bemanningstider kommer att agera utlämningsställe. Kunder som inte har en klubb i närheten som fungerar som utlämningsställe får paketet skickat till närmsta ombud.

 

LOJALITETSKONCEPTET TRIGGZ

För att maximera motivationen och minimera eventuella träningströsklar tog vi på Nordic Wellness fram konceptet Triggz för våra medlemmar redan 2013. Det gjorde oss till den första friskvårdskedjan i Sverige att arbeta med ett lojalitetskoncept för medlemmar. 

Varje gång en medlem checkar in på en Nordic Wellnessklubb, eller kör ett pass med Wellness Online, belönas deras konto med 100 respektive 50 Triggz. Detta ger en översikt på träningen samtidigt som det låser upp fina rabatter och belöningar längs vägen.

Rabatterna som medlemmarna samlar på dig kan användas till produkter som säljs på klubben. Men nu när webshopen öppnat kommer möjligheterna och urvalet öka avsevärt eftersom att webshopen erbjuder produkter från fler än 40 varumärken.

  

ÄNNU EN ANLEDNING ATT TRÄNA

Sedan Coronapandemin bröt ut har träningsbranschen behövt agera snabbt för att Sverige inte ska bli så stillasittande att det påverkar folkhälsan allt för negativt.

För Nordic Wellness har det inneburit att satsa stort på utomhusträning, utöka onlineträningen och göra den mer tillgänglig, samtidigt som en rad åtgärder på anläggningarna har utförts för att göra de så säkra som möjligt.

Men att Nordic Wellness öppnat en webshop var planerat långt före krisen. Nyheten är snarare ett tecken på att träningsbranschen alltid behöver ge nya möjligheter och fler incitament till träning och hälsa.

 

Nordic Wellness finns för att så många som möjligt ska nå sina träningsmål. För oss gäller det alltid att komma på och utveckla fler sätt att hjälpa våra medlemmar. Den här nyheten är efterlängtad och vi hoppas att det kommer att uppskattas av våra medlemmar såväl som nya kunder.
  • Magnus Wilhelmsson, VD Nordic Wellness

  

Besök Nordic Wellness Webshop:

https://shop.nordicwellness.se/

 

Nordic Wellness i siffror:

  • Startade 1997
  • Över 250 klubbar i Sverige
  • Siktar på 300 klubbar till december 2023
  • Har över 300 000 medlemmar
  • Leder ca 1000 gruppträningspass/dag

 

 

För mer information, kontakta gärna Linda Adehög, marknadschef på Nordic Wellness, 0709494621

Linda.adehog@nordicwellness.se

Stäng
Föregående
Nästa