Nordic Wellness | 20 maj 2024

Nordic Wellness öppnar nytt gym i Pedagogen Park i Mölndal

Nordic Wellness fortsätter att expandera. Nästa läge på tur i listan över nya klubbar är Pedagogen Park i Mölndal, där man tar över Handelsbankens lokaler.

Pedagogen Park i Mölndal utanför Göteborg är ett 82 000 kvadratmeter stort markområde som rymmer drygt 36 000 kvm företagande, flera planerade bostadsområden, ett stort tillhörande grönområde, skola, förskola samt parkeringsytor.

Redan i juni börjar den tilltänkta lokalen att anpassas efter Nordic Wellness önskemål och krav som bland annat innebär att ventilationssystemet byts ut och dimensioneras för att få lokalerna att bli en modern och effektiv träningsklubb.

– Jag är väldigt nöjd med att vi nu får hit ett stort och seriöst gym som är tillgängligt för både våra företagare och boende i området, säger Kristian Höglind, uthyrnings- och marknadschef på ansvariga Aspelin Ramm Fastigheter.

Ett av de viktigaste skälen till att Nordic Wellness öppnar sin nya klubb i Pedagogen Park är just blandningen av boende, företag och lokal serviceverksamhet. Något som skapar rätt förutsättningar för ett aktivt och välbesökt gym under stora delar av dagen.

– Internationella mätningar visar att närhet till klubben är viktig för att träningen ska bli av. Med vår etablering i stadsdelen Pedagogen Park ökar närheten till träning på arbetsplatsen och i hemmet vilket ytterligare bidrar till att fler människor kan komma i rörelse och må bättre, säger Magnus Wilhelmsson, VD på Nordic Wellness.

Den nya klubben Nordic Wellness Mölndal Pedagogen Park öppnar i november.

Föregående
Nästa