Nordic Wellness | 15 april 2020

Nordic Wellness tar över Always Fitness

Nordic Wellness förvärvar Always Fitness 17 gym. Och driver därmed upp sitt klubbantal till 256 anläggningar över hela Sverige. Men beslutet – det togs redan för 2 år sedan.

Nordic Wellness har kommit långt på sin resa för att bidra till den svenska folkhälsan. Nu tar gymkedjan nästa stora steg, två år efter deras överenskommelse förvärvas Always Fitness av Nordic Wellness:

• ”Närhet och pris är alltid viktiga faktorer för att erbjuda träning på högsta nivå. Därför är det extremt positivt att vi nu utökar utbudet med hela 17 klubbar på en och samma gång”, säger Magnus Wilhelmsson, VD på Nordic Wellness.

Det är 23 år sen Nordic Wellness öppnade sin första klubb i en liten källarlokal vid Backaplan i Göteborg. Att nu ta det här steget och utöka sitt utbud med Always Fitness klubbar – gör målet om att komma upp i 300 klubbar innan december 2023 ännu verkligare.

• ”För oss är det viktigt att medlemmen ska kunna träna precis när som helst. Därför har vi öppet dygnet runt och i våra lokaler erbjuder vi utrustning som passar alla”, skriver Always Fitness på sin hemsida.

Otroligt viktigt för Nordic Wellness utbud i Stockholm

Bland de 17 nya klubbarna är 10 av dem placerade i Stockholm. Resterande 7 är utspridda norr och väst om Stockholm, i Västerås som längst väst och Gävle som nordligast. Det här gör att Nordic Wellness utbud (speciellt i Stockholmsområdet) får sig ett rejält uppsving!

Always Fitness har dessutom byggt upp ett brett utbud med generösa öppettider, vilket verkligen gett medlemmarna flexibilitet. Deras lokaler faller därför Nordic Wellness helt i smaken:

• ”Det här gör att våra befintliga medlemmar får ännu fler alternativ. Och de medlemmar som har varit en del av Always Fitness har i sin tur möjligheten att utöka sitt utbud med allt som Nordic Wellness har att erbjuda. Alla som tränar har helt enkelt något att vinna på den här affären!”, säger Magnus Wilhelmsson, VD på Nordic Wellness.

Men Coronaviruset då? Är det rätt tajming att övertaget sker nu?

• Situationen som Coronaviruset har ställt oss inför idag, den påverkar oss alla på alla möjliga sätt. Den här affären blev verklig redan för 2 år sedan, så tajmingen kan vi inte styra. Men fysisk aktivitet är bra för folkhälsan och idrott och träning ska därför fortsätta, anser Folkhälsomyndigheten. Därför är det viktigt för oss på Nordic Wellness att våra medlemmar ska ha goda möjligheter att träna när de är friska. Vi fortsätter såklart att vida åtgärder och lyssna på myndigheterna. Att vi nu kan erbjuda ännu mer träning till alla friska medlemmar är fantastiskt! säger Magnus Wilhelmsson.

även ny klubb på värmdö!

Bland de senaste förvärven hittar vi även First Class Fitness gym på Orions väg 4, som blir en del av Nordic Wellness.

Värmdö Centrum är ett välkommet tillskott för medlemmarna på Värmdö på hela 1300 kvm, med gym, kondition, gruppträning och mycket mer – allt du kan tänka dig för en riktigt bra träningsupplevelse.

Föregående
Nästa