Vanliga frågor

Här finner du de vanligaste frågor och svar som inkommer till vår kundtjänst. Du är alltid välkommen in till någon av våra klubbar där vår personal gärna hjälper dig med de eventuella frågor som inte beskrivs här nedan.

1. Hur länge kan JAg frysa mitt Autorgirokort?

Två månader per år. För att frysa sitt kort kontaktar du din träningsklubb eller kundservice.

2. Hur lång uppsägningstid är det?

Två månader.

3. Hur lång är bindningstiden?

Vi har ingen bindningstid på våra autogirokort. Observera att om du tecknar ett kampanjkort så kan det vara tolv månaders bindningstid. Samma sak gäller abonnemang med företagsrabatt.

4. Hur säger jag upp mitt autogirokort?

Uppsägning görs till vår kundservice personligen eller via telefon till någon av våra träningsklubbar. Kontaktuppgifter finns på hemsidan under respektive klubbsida.

5. Vilket datum dras medlemsavgiften via autogiro?

Vi försöker alltid debitera första gången den 25 varje månad om det inte infaller på en helgdag. Därefter gör vi ytterligare tre försök de nästkommande tre vardagarna. Dessa datum kan vi inte ändra.

6. Vad händer om jag inte har pengar på mitt konto?

Om täckning saknas kommer vi att skicka ut en påminnelse. Då tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor. Om betalning inte är registrerad hos oss tillhandadatumet skickas ärendet vidare till inkasso. Vid frågor angående påminnelser eller inkasso vänder du dig till Kredithanterarna på tel 010-195 96 60.

7. Varför har mitt rabatterade kort fått en prishöjning?

Då du har företagsrabatt på ett autogirokort måste du årligen visa upp att du fortfarande arbetar på företaget för att behålla din rabatt. Priset höjs annars till ordinarie. Retroaktiva återbetalningar görs ej.

8. Varför har mitt studentkort höjts till 499 kr/mån?

Vår studentrabatt gäller alltid från och med den 1 september det år du fyller 16 år till och med den 31 augusti det år du fyller 19 år. Inget uppvisande av studentintyg krävs under denna period.

Den 31 augusti det år du fyller 19 år prisjusteras medlemskapet till dagsaktuellt pris på vårt medlemskap Sverigekortet+. Är du fortsatt student efter detta kan du förlänga studentrabatten mot uppvisande av giltigt studentintyg, t.ex. Mecenatkort, Studentkortet eller annat underlag som visar att du studerar

Det rabatterade priset gäller så länge du kan bevisa att du studerar. Ett nytt intyg måste visas innan giltighetstiden på det gamla går ut för att ditt medlemskap inte ska prisjusteras till ordinarie pris. Retroaktiva återbetalningar görs ej.

9. Hur byter jag kontonummer för mitt autogiro?

Kontonummer byts personligen på våra klubbar alternativt via mail till kundservice@nordicwellness.se

10. Hur gammal måste jag vara för att bli medlem?

Man kan bli medlem från att man är 11 år. Från att man är 11 år till att man är 13 år måste man träna tillsammans med en myndig person. Att tänka på är att om man är under 18 år måste en myndig person stå för autogirot. Den personen måste då vara med när abonnemanget tecknas (gäller alla medlemskap inklusive prova-på-kort). Tänk på att lokala avvikelser av åldersgräns förekommer bland våra klubbar, du kan kontakta din lokala klubb om du är osäker på vad som gäller.  

11. Jag vill träna hos er men har kort på en annan kedja?

Har du ett avtal hos en annan kedja kommer du in till oss med uppsägning och träningskort. Du får max ha sex månader kvar hos den andra kedjan. Du tränar då kostnadsfritt hos oss fram tills ditt avtal gått ut hos den andra anläggningen. Vid vår första debitering binder du dig hos oss i 12 månader. Läs mer om hur du går tillväga!


Bli medlem

Bli medlem direkt på webben,
vi har medlemskap som passar alla!

Läs mer

Provträna

Träna gratis hos oss en vecka, 
upptäck hur, när och var du vill träna! 

 provträna