10-vanor-för-hälsa.jpg

10 vanor för din fysiska och mentala hälsa

Publicerat: av Sierra De Goldsmith

När vi ska börja med nya hälsosamma vanor är det lätta att missa skogen för alla träd. Vi bombarderas av påståenden med stora rubriker från flera fronter: ”Undvik gluten! Sov 8 timmar! Ät acaipulver! Träna 20 sekunder och vila 10! Ät 500 kalorier två dagar i veckan!”. Överväldigande, minst sagt. Men det behöver inte vara så svårt. Så låt oss ta det från början. 

LÄS HELA INLÄGGET

träna-för-att-sova.jpg

Träna för att sova bättre

Publicerat: av Sierra De Goldsmith

Det är många bland oss som vill sova bättre – många behöver sova bättre. Störd och bristande nattsömn är nämligen vanligt och inte alltid så lätt att tackla. Men visste du att träning och aktivitet kan hjälpa dig?

LÄS HELA INLÄGGET

träna-under-sommaren.jpg

Såhär lyckas du träna trots sommar och semester

Publicerat: av Sierra De Goldsmith

Du är inte ensam om att solen och lediga dagar lockar till bekväma (och träningsfria) dagar. Men med små medel kan även sommaren bli aktiv, frisk och fylld med rörelse i lagom mängd. Förutom vardagstips kommer även ett träningspass du kan köra utomhus när vädret lockar mer än gymmet.

LÄS HELA INLÄGGET

svenskar-ror-sig-mindre-an-de-tror.jpg

Vi rör oss mindre än vi tror

Publicerat: av Sierra De Goldsmith

Intresset för motionslopp, träning på gym och andra fysiska utmaningar har vuxit enormt det senaste årtiondet. Men forskning visar att vi i Sverige är dåliga på vardagsmotion och sitter stilla alldeles för mycket.

LÄS HELA INLÄGGET

rodbetor-prestation.jpg

Rödbetor kan höja din prestation

Publicerat: av Sierra De Goldsmith

Finns det livsmedel som ger dig superkrafter? Egentligen inte, men just rödbetor råkar vara en bra källa till nitrat och kan därför höja din prestation när du tränar kondition!

LÄS HELA INLÄGGET


Bli medlem

Bli medlem direkt på webben,
vi har medlemskap som passar alla!

Läs mer

Provträna

Träna gratis hos oss en vecka, 
upptäck hur, när och var du vill träna! 

 provträna